Vanliga frågor & Svar

Läs gärna igenom våra vanligaste ärenden och hör av dig ifall du inte hittar svar på din fråga. Det går även bra att chatta med oss eller ringa in på 08 410 989 60.

Hur skickar ni varorna till mig?

Våra försändelser går ut med Postnord. I de fall det är möjligt skickas de via varubrev  och du erhåller en SMS-avisering.

Varför kan paketen se annorlunda ut?

Med hänsyn till vår kära jord och dess begränsade resurser återanvänder vi allt vi kan. Exempelvis, så sparar och sorterar vi emballaget från våra leverantörer. Detta används sedan när vi i vår tur paketerar och skickar varor till våra kunder. Det betyder dock att alla våra paket inte ser helt identiska ut.

Hur säkerställer ni att mina uppgifter är säkra?

Samtliga våra sidor är SSL-säkrade och betalningar sköts direkt via Klarnas säkerhetsprotokoll.

Hur lång leveranstid har ni?

De flesta produkter i shoppen finns på vårt lager i Älvsjö. Med undantag för vissa produkter som kommer direkt från tillverkaren. Vi behöver därför oftast inte invänta leverans från tredje parter och kan påbörja hanteringen senast nästkommande vardag. För att kunna hålla fraktkostnader och produktpriser på en lägre nivå paketerar och skickar vi 2 gånger i veckan.

Vad händer efter att jag har beställt?

När vi har tagit emot den beställning så behandlas den av ordermottagningen och du får ett bekräftelse mail. Därefter kontrollerar vi varorna än en gång, packar dem och ger klartecken för utgående leverans. Du kan även spåra din order genom att klicka här..

Hur hanterar ni returer?

För att göra en retur eller ångra ett köp behöver du först maila in till [email protected] Därefter får du direkt ett ärendenummer och länk till aktuell status. Du får även instruktioner om hur du returnerar varan. Eftersom vi först och främst önskar att ha en bra relation med våra kunder, prioriterar vi returer i vårt ordersystem. Vänligen ladda ned och fyll i den här blanketten. Bifoga denna i ditt mail till oss.

Var kommer era produkter ifrån?

Vi arbetar med både svenska och utländska leverantörer, grossister och tillverkare. Vi är lika noga med att utvärdera våra partners, som vi är med att säkerställa varans kvalitet, ursprung och produktionssätt. Varorna uppfyller de kraven den Europeiska Unionen ställer och vi gör vårt bästa för att hålla oss uppdaterade om vad som händer i vår bransch. 

Hur gör jag om jag vill bli återförsäljare?

Önskar du ta in våra varor i ditt sortiment, ber vi dig kontakta Jan Aleite som nås på [email protected]

Kontakta kundtjänst





Kontrollera att du har angett rätt e-post eller telefonummer, så att vi snabbt kan återkomma till dig.